2 iulie 2016

Cetatile dacice din zona Costesti si activitatea din Parcul Natural YOFF 0016

Seara am ramas in Costesti. Deoarece inca mai era lumina, am urcat pe jos pana la cetatea Blidaru. Acolo am vazut ruinele bine conservate ale singurei cetati dacice ce nu a fos niciodata cucerita de romani, construita pe varf de munte si protejand valea ce ducea catre CETATEA  SARMIZECETUSA REGIA. Blocurile imense , ciclopice fata de alte ziduri de cetati, erau inca pe pozitie. Un izvor cu apa potabila de peste 2000 de ani curge si acum acolo, turistii racorindu-se cu apa lui.
FOTO CETATEA BLIDARU:













Si pentru ca mai a ramas ceva timp am fost si la cetatea COSTEST ridicata de Burebista .  Din pacate, materia;ul de constructie a fost slab si in timp cetatea s-a distrus datorita intemperiilor. Muzeografii au fost nevoiti sa acopere acest sit arheologic cu un acoperis pentru a mai rezista in timp.






Am decis ca pe 12 8.2015 sa merg la cetatea lui Decebal de la Sarmizecetusa Regia si sa lucrez din rezervatia YOFF - 0016, Gradistea Muncelului - Cioclovina.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu